|
|
|
Tweet |
|
|
|
Orbán Viktor személyesen akar elmenni 23 megyei jogú városba, hogy ott helyben ígérjen a helyieknek és igyekezzen őket meggyőzni a kormány intézkedéseinek helyességéről. Pénteken Érden járt.
A miniszterelnök májusban kezdte meg országjáró körútját és kötött együttműködési megállapodásokat több várossal. A slágertéma az autópálya, amibe az összes megyei jogú várost be kívánja kapcsolni.
Sopronban megígérte, hogy 2018-ra készen lesz az M85-ös kétszer kétsávos autóút Sopron és Csorna között. Az autóút építése mellett ígéretet tett a belváros és a fertő-tavi világörökségi terület fejlesztésére is.
Egert az M3-as autópályán lehet megközelíteni úgy, hogy Füzesabonynál lehajtunk, majd a 3-as főúton és a 25-ös úton érjük el Dobó István városát. Nem marad azonban ez sokáig így, mert az orbáni ígéret szerint 2018-ig kétszer kétsávos autóút fog vezetni az autópályáig. A 30 milliárdos költséggel járó beruházás a helyi szakértők szerint felesleges.
A polgármester biztosan nem a szakértők közé tartozik, szerinte „kisebb fába nem is érdemes vágni a fejszénket (…).” Orbán Viktor is elhallgattatta a kétkedőket azzal, hogy
2018-ig Zalaegerszegetkétszer kétsávos autóút fogja összekötni az M7-es autópályával, ami nem kis távolság, Nagykanizsa, vagy Balatonkeresztúr jöhet szóba. Mindkét megoldás lényegesen többe kerülne, mint az egri 30 milliárd forint, de a miniszterelnök szerint erre is meglesz a pénz.
Egy korábbi városlátogatásán jelentette be, hogy az ország úthálózatának fejlesztésére összesen 600 milliárd forint áll rendelkezésre, igaz, ebből kellene megépíteni az M4-es autópályát is, aminek költsége össze sem hasonlítható ezeknek a kétszer kétsávos autóutaknak a kivitelezési költségeivel.
Ha esetleg azt gondoltuk volna, hogy Miskolcon nem jelent be a kormányfő autópálya, vagy autóút építést, hiszen oda egyenesen elvisz az M3-as autópálya, akkor nagyot tévedtünk. A borsodi megyeszékhelyen a 150 milliárdos költséget felemésztő Miskolc-Kassa autópályát jelentette be, cseppet sem zavartatva attól a ténytől, hogy a szlovák oldalon az út már elkészült. Ez az építkezés habár drága, de hasznos lehet, mert jelentős fejlesztést hozhat a Miskolctól északra eső területeknek, arról nem is beszélve, hogy az autópálya szlovákiai szakasza nem a semmibe megy.
Tegnap Érden sem tudott autópályát ígérni Orbán, lévén a legrégibb autópályánk, az M7-es keresztül is szeli, az M6-oson is elérhetjük, de nem spórolt a milliárdos ígéretekkel. 40 milliárd forint értékű fejlesztésről beszélt, amiben ipari parktól rendőrkapitányságon, iskolákon, bíróságon és ügyészségen át sportcentrumig több minden benne foglaltatott.
Ezekre a fejlesztésekre fordítandó pénzt meg is kell termelni, ahhoz munkahelyeket kell teremteni, munkahelyeket bővíteni, ezzel kapcsolatban Érden Orbán megjegyezte, hogy fontos, hogy valakik megtermeljék a pénzt, mert osztani könnyű,
A kormánypárti politikusok a cél érdekében korábban is gátlás nélkül „királykodtak” milliárdokkal, például Veszprém esetében, ahol az időközi országgyűlési képviselő választás előtt ígértek fűt és fát, többek között 4 milliárdért városi uszodát, ami aztán a nem fideszes, hanem a független Kész Zoltán győzelme után gyakorlatilag lekerült a napirendről, illetve a minisztérium szerint vizsgálják a beruházás megvalósításának feltételrendszerét.
A 23 megyei jogú városból 18 még hátra van, ahol lehet ígéreteket tenni autópályákról, stadionokról, sportlétesítményekről, repülőterekről, iskolákról, kórházakról, bármiről, hiszen olyan szegények sosem voltak, hogy ígérni ne tudtak volna.
-efzsé- |
|
|
|