|
|
|
Tweet |
|
|
|
Nem lankad és vélhetően még hetekig a hírfolyamok élén lesz a január 1-jén bevezetett útdíj. Önkormányzatok tiltakoznak, köztük rendkívül erőteljesen Kispest polgármestere is, de a budapesti agglomeráció akár fideszes polgármesterei sem maradnak le.
Kispest képviselő testülete határozatban tiltakozott a fizetős M0-ás miatt. Megbízták a polgármestert, jelezze, hogy Kispest Önkormányzata nem ért egyet a döntéssel, és kezdeményezze, hogy ezek a szakaszok továbbra is díjmentesek legyenek, vonják vissza a határozatot, valamint, hogy a polgármester kérdezzen rá, milyen vizsgálatok, hatástanulmányok, szakmai és önkormányzati egyeztetések előzték meg a díjfizetés bevezetését. Gajda Péter polgármester szóbeli kiegészítésében elmondta, hogy a fővárosi önkormányzatnak a fővárosban élők érdekében ebben az esetben egyetlen dolga van, hogy tiltakozzon a kormány elképzelése ellen.
Nincs könnyű helyzetben Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere sem, aki szintén az ötlet megjelenésének első pillanatától erőteljesen tiltakozik az M1-M7 bevezető szakaszának fizetőssé tétele miatt az M0 mellett. Erről beszélt ma este az ATV Egyenes beszéd című műsorában és elmondta, hogy a város és a városban működő cégek összességében 8 milliárd forintot költöttek a bevezető szakasz karbantartására, az út szélesítésére, a közvilágítására, a zajvédő falak megépítésére. Ez nem közpénz volt, ezt a város finanszírozta. Most úgy döntöttek, hogy nem fizetik a bevezető pályaszakasz közvilágítását. Nem túl jelentős összeg, 7 millió forint, de elvi kérdés.
Mint ahogy elvi kérdés az is, amilyen cinikusan kommunikálja a kormány a havi 400 forintos matricát – ami szerintük mindösszesen két gombóc fagyi ára - , holott az éppen pont 400 forinttal, évi 5000 forinttal több az eddigi nulla forintnál.
Több helyen nagy az elégedetlenség, az M30-as Miskolcot elkerülő út esetében már visszavonták az útdíjat, Vecsés Jobbikos képviselői bejelentették, amennyiben nem állítják vissza a várost elkerülő út, közte a Ferihegyi repülőtérre vezető útszakasz ingyenességét, akkor útlezárást szerveznek, megakadályozzák a repülőtérre való kijutást.
Hasonlóan útblokádra készülnek a civilek egy decemberben indult facebook csoportban. Büki Zoltán szervező elmondta, ha február végéig a kormány nem teljesíti három követelésüket, akkor lezárják az autópályákat, autóutakat, le-és felhajtókat. Már tárgyalnak a rendőrségekkel, országszerte készenlétben állnak a csoportok Nyíregyházától Győrig számtalan helyen, hogy az 1989-es taxisblokádhoz hasonló demonstrációval szerezzenek érvényt követeléseiknek.
A civil szervezetnek három követelése van: az útdíj visszavonása, az emberektől elvett háromezer milliárd forint magánnyujdíjpénztári pénzzel való elszámolás, és harmadszor a rendszerváltás óta elköltött közpénz, közvagyon nyilvánosságra hozása, mert jogos elvárása az állampolgároknak, hogy megtudják, kik és mire költötték a közös pénzt.
Hogy hogy jönnek ezek az útdíjhoz? Büki Zoltán erre azt mondta, hogy cseppenként nő az elégedetlenség, az útdíj bevezetése semmi másról nem szól, csak az ellopott pénzek visszapótlásáról, és mindegy, hogy az „csak” 400 forint, vagy 700 forint, az állampolgárok többségénél egyszer csak a sok csöpp miatt betelt a pohár.
Érzékelhetik ezt az útdíjat megszavazók is, mert sorra szólalnak meg kormánypári polgármesterek, képviselők, miniszterek, hogy ez a rendszer így tarthatatlan. Fónagy János azt nyilatkozta, hogy figyelni fogják és megfontolják, hogy mely elemek hibásak a törvényben.
Segítünk. Az egész.
Forrás: gajdapeter.hu, atv |
|
|
|