XIX. KERÜLETI HÍRHATÁR - Életbe lép az ún „kétszemélyes szabály"

XIX. KERÜLETI HÍRHATÁR
   
 2024.04.26.
 Péntek
Ma Ervin napja van.
Holnap Zita napja lesz.
   EUR árfolyam
   392,92 Ft
   CHF árfolyam
   401,4& Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 03. 27. 21:20     


Életbe lép az ún „kétszemélyes szabály"
Sorra jelentik be a légitársaságok, hogy kötelezővé teszik a „négy szem” elvét, mint szigorú szabályt a cockpitban, ami azt jelenti, ha az egyik pilóta elhagyja a kabint, egy légiutaskísérőnek be kell ülni a helyére.

Sorra jelentik be a légitársaságok, hogy kötelezővé teszik a „négy szem” elvét, mint szigorú szabályt a cockpitban, ami azt jelenti, ha az egyik pilóta elhagyja a kabint, egy légiutaskísérőnek be kell ülni a helyére.

 

 







Az utasszállítók pilótafülkéi valóságos erőddé változtak a 2001. szeptember 11-i terrortámadások után, ma már nagyon kicsi az esélye annak, hogy egy utas bejusson a pilótákhoz és eltérítse a gépet, a kabinajtók ugyanis kizárólag belülről nyithatók. 

 

A változtatás kiváló védekezésnek bizonyult a terroristák ellen, arra viszont senki nem gondolt, mi van akkor, ha a fenyegetés nem az utastérből jön, mert jelen esetben maga a másodpilóta zárta ki a visszatérni akaró kapitányt azzal, hogy blokkolta a kívülről használandó titkos kódot, ami arra az esetre van, ha például a pilóta rosszul van.

 

Az Egyesült Államokban a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) előírja az ún. "kétszemélyes szabályt", amely azt jelenti, ha az egyik pilóta kimegy, egy légiutaskísérőnek be kell ülnie a másik pilóta mellé. Vagyis soha nem fordulhat elő, hogy csak egy személy tartózkodik a cockpitban. A szabályt eredetileg olyan esetekre hozták, mint például ha a pilóta szívrohamot kap. Azzal az amerikai légügyi hatóságok sem számoltak, hogy a gép vezetője szándékosan is megpróbálhatja megsemmisíteni a gépet.

 

Európában nincs központilag előírt kétszemélyes szabály, de például a Ryanairnél ugyancsak a 2001-es terrortámadás óta kötelező alkalmazni, most pedig a Germanwings tragédiája után egyre több légitársaság, az EasyJet, a Norwegian Air Shuttle, az Air Berlin, a Wizz Air, Új-Zéland,   Kanada és Izland hatóságai már bejelentették, hogy átveszik a szigorúbb amerikai előírásokat.

 

                                        Mentőcsapatok munkában a francia Alpokban 

 

Közben a düsseldorfi ügyész sajtótájékoztatót tartott, ahol elmondta, hogy a másodpilóta, Andreas Lubitz lakásán tartott házkutatás során komputereket foglaltak le, és megtaláltak orvosi iratokat, köztük olyat is, ami a katasztrófa napjára betegállományba helyezte a pilótát.  Nem találtak viszont sem búcsúlevelet, sem magyarázatot a történtekre. Házkutatást a szülei házában is tartottak, ahol a szomszédok még mindig nem akarják elhinni a történteket, sokkos állapotban vannak.

„Személy szerint sokkolt a tragédia. Nem akarom elhinni. Szörnyű az is hogy egyes emberek és egyes újságok kamikazénak emlegetik őt”- mondta az egyik szomszéd, Johannes Rossbach.

Korábban a német Bild c. napilap azt írta meg, hogy Lubitz, aki a gyanú szerint szándékosan vezette neki az Airbus A320-as repülőgépet a francia Alpokban a hegyoldalnak, súlyos depresszióban szenvedett hat évvel ezelőtt. Akkor, 2009-ben pszichiátriai segítséget kért, gyógyszeres kezelést kapott és még most is gyógyszert szed, állítja az újság a német légügyi hatóság (LBA) dokumentumára hivatkozva.

 

A cikk azt írja, hogy ezt a dokumentumot a hatóság a Lufthansatól, a Germanwings anyacégétől kapta meg.

 

                                       Andreas Lubitz


Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója sajtótájékoztatón elmondta, hogy Lubitz egyszer felfüggesztette 2008-ban megkezdett pilóta kiképzését, majd később folytatta és 2013-ban sikeres vizsgát tett az Airbus A320-as típuson.

„Minden vizsgán, minden teszten a legjobb eredménnyel teljesített. Repülési képességei nagyon jók voltak” – mondta Spohr.

A spanyol pilóták szakszervezete elégedetlen a „kétszemélyes szabály” ilyen gyors bevezetésével, azzal, hogy egy ilyen döntést ilyen gyorsan hozzanak meg. Azt mondják, túl korai mindenkit hibáztatni egy repülőszemélyzeti tag miatt.

„Aggódunk a fekete dobozból kinyert információk kiszivárogtatása miatt. Aggódunk, hogy a katasztrófa után 48 órával a személyzet egy tagját hibáztatják, és rendkívül aggódunk, hogy nincs műszaki vizsgálat, de már van bírósági vizsgálat. Úgy gondoljuk, hogy minden információt össze kell gyűjteni, még nem ismerjük a fekete doboz repülési adatait és van még nagyon sok dolog, amit tisztázni kell, mielőtt valakit bűnösnek nyilvánítanak” - mondta Ariel Shochron Croitoru, a spanyol pilóták szakszervezetének egyik vezetője.

Az áldozatok családtagjai közben folyamatosan érkeznek a francia Alpokban lévő Le Vernetbe, ahol a szerencsétlenség színhelyén szeretteiknek üzeneteket és virágot tesznek le.


 

A keresőegységek is folytatják a kutatást, gyűjtik össze a maradványokat és a repülőgép roncsdarabjait. 

 

A Flightradar24, ahol végig lehet követni egyes repülőgépek útját és mozgását, azt állítja, „látható, hogy 9.30-kor manuálisan beállítják a robotpilótát 11.500 méterről 30 méterre. Kilenc másodperccel később a repülőgép elkezdett süllyedni, vélhetően a robotpilóta utasítására.”

 

A „kétszemélyes szabály” bevezetésére a fenti légitársaságokon és hatóságokon kívül van, ahol máshogy, sőt egészen különös módon reagálnak.

Mint a francia kivizsgáló bizottság egyik tagja, Alain Bouillard, aki meglehetősen durva kijelentést tett azzal, hogy a bezárt kabinajtók eddig kívülről védték a pilótákat, most egy olyan helyzet állt elő, amiben maguk a pilóták jelentenek veszélyt.

 „Ma vissza is fordíthatjuk a kérdést: kell-e, lehet-e bezárni az ajtót?”- mondta.

Tony Abbott ausztrál miniszterelnök bejelentette, hogy felülvizsgálják a biztonsági előírásokat, ahogyan azt teszik minden jelentősebb repülőesemény után.

 

A német légügyi hatóság csütörtökön ugyancsak arról tájékoztatott, hogy a jövőben át kívánják venni a „kétszemélyes szabályt” a kabinban.

 

 

Ennek ellenére Thomas Winkelmann a Germanwings, és Carsten Sporh a Lufthansa vezérigazgatói nem bíznak abban, hogy ezek a rendelkezések segítenének.

„Nem látom szükségességét az előírások megváltoztatásának - mondta Spohr újságíróknak. – Ez egy egyedi eset, de megvizsgáljuk a felvetést és tanácskozunk a Lufthansa szakértőivel.”

 

 

Forrás: afp,reuters, hina, zdf


További hírek

  Nehogy tragikus hős legyen
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Állami revizorok ellenőrzik titokban a betegeket a kórházakban
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  A bántalmazott nép és a kritikát nem tűrő remény
2024. 04. 21. 10:22 hirhatar.hu
  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport